Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Wednesday, August 4, 2010

Disebalik Lagu Cinta Yang Sempurna...



Salam...

Hi Korang.. mmm pernah dengo lagu cinta yang sempurna tak? nyanyian 6ixth Sense berganding suara ngan Noe Letto.. mm sebenarnye lagu nie dah agak lame gak ar mm tahun lepas kot. Tapi baru pagi tadi mase dengo radio dalam kete baru aku dapat memahami yang bait2 lagu nie sebenarnya bukan mengenai rasa cinta sesama manusia tetapi mengenai kesedaran kita melahirkan rasa cinta yang hakiki iaitu cinta kepada Allah. Bait intro lagu ini mengisahkan tentang sikap manusia yang sentiasa leka dan tenggelam lupa dalam arus duniawi sehingga mereka lupa untuk merasakan kecintaan mereka kepada Allah. Cinta pada duniawi, cinta pada manusia dan cinta pada kebendaan biasanya membawa kepada satu ilusi yang memerangkap jiwa manusia itu sendiri. Cinta yang berlebihan pada objek yang tidak kekal dalam dunia ini sebenarnya banyak menipu dan memesongkan manusia ke jalan yang tidak diredai. Lagu ini juga mengambarkan manusia yang berharap menemui rasa cinta yang kekal abadi iaitu rasa cinta kepada pemilik segala hati iaitu Allah..

Ya ALLAH! Kau Ampunkanlah Dosaku Jika Sekiranya Selama Ini Aku Terlalu Asyik Dengan Rasa Cinta di Dunia Selain KepadaMu Dan Rasullullah.. Tanamkanlah Rasa Cintaku KepadaMu Dan Rasullullah Sedalam2nya Agar Aku Dapat Merasai Nikmat Kebahagiaan Selamanya... Aminnnn.....

jom kita usya lirik lagu nie... tapi sebelum tue kalau ada sesiapa yang tak tahu maksud `SEMU' dalam lirik lagu nie ialah samar-samar.. Check it up !!

Cinta Yang Sempurna – 6ixth Sense feat. Noe (Letto)

Terbawa aku dalam rasa
Yang selama ini terlupa
Ooohhh Ooooh
Mungkinkah ini cinta…

Hatiku cuba
Tuk mencari
Kemana aku telah pergi
Ooohh Oooh
Mungkin ini semua mimpi

*
Hanya ilusi
Cinta yang menipu
Keindahan yang semu
Semua hanya palsu
Keindahan yang semu
Semua hanya palsu

**
Bawa aku….Kepada MU
Keindahan yang tak semu
Peluk aku
Jangan pernah
Kau biarkan
Ku terlupa pada Mu
Kasihku tempatku mengadu
Takkan ada cinta yang bisa sempurna
Selain kepadaMu
Kepada MU

* Repeat 1
** Repeat 2

P/s: Cube korang feel bebetui lagu nie sambil menghayati liriknya. leh sampai kuar airmata.. bagi sesiapa yang takde lagu nie leh bg aku email korang kat ruangan komen. Insyallah nanti aku hantar lagu nie. leh le kite sesama layan...

No comments:

Post a Comment