Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Wednesday, May 26, 2010

Nasib Bayi Kepunyaan Orang Yang Tak Seperti Manusia!!!



Salam...

hi korang! Mmmm apelah nak jadi ngan zaman sekarang. kalau nak cerite orang jahil dedulu orang sekarang lagi jahil dan buta hati! tergamak yerorang meletakkan bayi ditempat yang tak sepatutnye ditempatkan. Dalam surat kabo kosmo arini seorang bayi lelaki dijumpai mati akibat ditanam! Ya Allah.... adakah mereka2 yang membunuh bayi yang tidak berdosa ini lupa atau alpa akan balasan Allah!!! atau mereka2 ini telah dibutakan hati oleh Allah kerana tidak lekang melakukan maksiat. nauzubillah..... Tidak takutkan kita disebabkan dalam keadaan sekarang kita semua akan ditimpa bala atas perbuatan yang terkutuk ini. Wahai Korang yang telah terlanjur! ingatlah Allah Maha Pengampun. Lekas berbaliklah ke jalan Allah. Jgnlah hanya ingat untuk menutup malu didunia sebaliknye lupa untuk menutup malu terhadap Allah. Wahai korang baik lelaki atau perempuan yang mane telah terlanjur. Bertanggungjawablah korang ke atas apa yang telah korang lakukan! segeralah bertaubat! sesungguhnye kita nie manusia mmg tak lepas dari sebarang kesilapan. Cubalah jadi manusia yang mempunyai perasaan kasih dan sayang terhadap insan yang tak berdosa ini. Berilah mereka peluang untuk hidup sebagaimana kita.

Wallahualam.....


Binatang Pun Ada Perasaan Kasih Sayang Weiiiiiiii !

Aku sertakan gambo2 yang menyedihkan ati aku.....

Perhatian! Ibu2 Mengandung tidak digalakkan utk tgk...

Tidakkah hati Korang Merasa Sayu.........



















2 comments:

  1. allahuakbar..allahuakbar..allahuakbar..bergenang air mata tgk mayat2 nih..ya allah....

    mereka yg buang nih lg jahat dr firaun..firaun pun x bunuh darah dagingnya sendiri...

    sbb malu dgn masyarakat depa sanggup buat mcmtu..sedangkan masyarakat hanya akan cemuh utk setahun dua je..at last masyarakat akan terima punya..marah manusia ni tak lama..sedangkan kalau depa buat mcmnih (bunuh baby) tu, sepanjang hayat akan merana sbb dihantui dosa silam..

    ReplyDelete
  2. Hanya orang yang buta hati je yang sanggup melakukan perbuatan yang sangat keji nie... berbaliklah kepada yang Maha Membalas setiap apa yang kita lakukan!

    ReplyDelete