Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Monday, April 5, 2010

Tanah Gersang Yang Subur

Salam...

hi korang.. semoga korang sentiasa dirahmati dan diberkati oleh Allah S.W.T. aku der terima email dari sahabat baik aku berkenaan tanah yang dulunye gersang kini telah ditumbuhi hijau2an yang subur di tanah mekah. Apakah tandanya? adakah dunia dah semakin menghampiri kiamat? adakah pula kita benar2 mampunyai bekalan amalan kebajikan yang cukup untuk menetap di Syurga Allah? Semoga kita semua tergolong menjadi hamba Allah yang dirahmati dunia dan akhirat. Amin...

Sesama2 kita renung dan usya gambar ini yang menunjukkan kebesaran Allah, Tuhan Yang Maha Mengetahui. Subhanallah!!

email tersebut berbunyi..

Nampaknya benarlah kiamat itu semakin hampir, Nabi s.a.w. pernah bagi tahu yang petanda yang dunia hampir kiamat ialah tanah-tanah Arab yang asalnya gurun & padang pasir kering kontang, tiba-tiba ditumbuhi rumput & pohon-pohon yang subur.
















3 comments:

  1. dan jgn terkejut kalau malaysia pun tetiba boleh ada snow..mcm china skrg...kita ngan china pun bkn jauh sgt..

    ReplyDelete
  2. Dengan kekejaman dan kelalaian manusia pada masa sekarang.. mampukah kita semua terlepas dari janji Siksaan Allah? Subhanallah.. semoga kita semua tergolong dalam orang2 yang terselamat di akhirat nanti.

    ReplyDelete