Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Wednesday, April 10, 2013

Anak Buahku Ke Syurga....

Salam/ Salam Sejahtera.....

Dah lama sangat aku tak mencoret kat blog kesayangan aku nie.. Thanks kat korang yang masih sudi menjengok.. Hari nie aku nak kongsikan rasa sedih aku ngan korang...

Malam tadi dalam kui 11.39 Malam, orang tua aku kat kg menelefon untuk memberitahu yang adik ipar aku telah melahirkan baby girl, cukup sifatnya..Walaubagaimanapun baby tersebut telah meninggal dunia kerana tak cukup bulan. Sebenarnya adik ipar aku kerap keluar masuk hospital sebelum nie kerana sakit sebab baby dalam kandungannya turun ke bawah.. Kandungannya baru berusia 5 bulan ketika dilahirkan.. Sesungguhnya adik lelaki aku dan orang umahnya begitu mengharapkan kelahiran baby nie seperti mana ibu bapa yang lain. Sesedarnya dari tido malam tadi setelah orang tua aku call utk menyampaikan berita sedih ini.. aku hanya mampu menghantar kata2 semangat melalui pesanan ringkas sahaja kepada adik aku n orang umahnya. sambil membayangkan perasaan mereka berdua ketika itu. Sebak rasanya sampai aku menitiskan airmata.

Pagi tadi orang tua aku menelefon untuk menyatakan baby tersebut telah selamat dikebumikan.. Alhamdulillah. sempat bertanyakan khabar adik aku n orang umahnya kepada orang tua aku. Adik ipar aku masih berada di hospital manakala adik lelaki aku sempat tido bersama arwah baby nya malam tadi sebelum dikebumikan pagi tadi.. Orang tua aku cakap baby tersebut mirip muka ayahnya.... aku percaya adik aku ngan orang umahnya tabah menghadapi dugaan ini. Semoga ada hikmah disebaliknya. aku mendoakan yang terbaik utk korang berdua... Anakmu yang pergi dahulu mengadap Allah akan sentiasa doakan kerahmatan kedua ibubapanya Insyallah....

p/s: Dalam harapan adik aku dan orang umahnya utk mempunyai anak, terdapat manusia jahat diluar sana yang tergamak merancang dan telahpun membuang anak tanpa ada rasa perikemanusiaan.. sedarlah!

No comments:

Post a Comment