Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Thursday, October 7, 2010

Beramal Jariah Sambil Menyebarkan Syiar Islam

Salam..

Hi Korang! hah aku ader berita baik utk korang... korang leh dapat berlipat2 kali ganda pahala dari Allah sekiranya amalan murni korang diterima Insyallah. Mehla memberikan sumbangan kepada Pertubuhan Penyebaran Islam Antarabangsa (IPSI). IPSI merupakan institusi bukan kerajaan yang bergerak aktif dalam penyebaran Agama Islam kepada masyarakat yang belum Islam di Malaysia khususnya di Pulau Pinang. Alhamdulilah dengan usaha yang diberkati,IPSI telah tertegak di Pulau Pinang selama 18 tahun dan dengan usaha yang diberkati ini juga IPSI telah menerima hampir 60 orang syahadah.

Mesej yang disampaikan oleh IPSI adalah ringkas dan tepat iaitu mengingatkan manusia untuk kembali kepada fitrah mereka: menyembah tuhan yang satu iaitu Allah. Pada Awalnya, dakwah yang disampaikan oleh IPSI tertumpu di sekitar Masjid Kapitan Keling. berfokuskan kepada para pelancong yang hadir ke masjid bersejarah itu, IPSI menyampaikan kebenaran Islam kepada pelancong yang kebanyakannya beragama lain.

Akan menjadi sejarah bagi Islam di Pulau Pinang, apabila kita memiliki sebuah bangunan yang bakal memberikan pelbagai kegunaan dan kemudahan serta perkhidmatan kepada orang awam terutamanya non-Muslim. Oleh itu IPSI sedang berusaha untuk mendapatkan sebuah bangunan 4 tingkat untuk untuk dijadikan One Stop Centre untuk gerak kerja dakwah IPSI.



Maklumat Bangunan yang hendak dibeli

Alamat: 197 Jalan Argyll, 10050 P.Pinang
Keluasan: 5549 kaki persegi (4 Tingkat)
Maklumat Tambahan: Terletak di kawasan non-Muslim, di pusat Bandar.
Nilai/Harga Bangunan: RM 1.7 juta

Kegunaan: Pusat Penerangan Islam, Bilik pengislaman dan bimbingan saudara baru, Pejabat pentadbiran &urusan ahli-ahli pentadbiran, Kelas Perbandingan Agama, Kelas Umum (tafsir Al-Quran dan hadith), Kelas-kelas latihan dakwah untuk melahirkan kader-kader Islam, Bilik kuliah saudara baru, Dewan Seminar, Dewan Pelajar, Bilik R&D, Bilik Mesyuarat, Bilik Tetamu, Urusan Postage, Perpustakaan IPSI, Ruang untuk kanak-kanak dan keluarga, Muzium Islam, Ruang makan dan rehat untuk seminar, Kedai Buku IPSI, dan Kafeteria.

Objektif

-Memudahkan gerak kerja dakwah IPSI
-Sebagai Pusat Operasi Gerakan Dakwah IPSI
-Pusat Pertemuan atau tempat mesyuarat para ahli IPSI
-Sebagai Pusat Kegiatan Dakwah dan Tarbiah IPSI
-Sebagai gedung maklumat kepada orang bukan Islam
-Menjalankan program penyebaran Islam lebih Efektif dan Produktif
-Pusat Latihan para da'e yang berani menyebarkan dakwah kepada yang bukan Islam.

Bantuan pembelian bangunan ini boleh dibuat melalui Sumbangan/Derma Ikhlas ataupun melalui Skim Wakaf (RM 300 satu kaki persegi)

Boleh disalurkan menerusi
Akaun Bank Islam- 07025010021464
Akaun Maybank- 557380300023

Sebarang maklmat lanjut bolehla menghubungi:

PERTUBUHAN PENYEBARAN ISLAM ANTARABANGSA (IPSI)
CO-33A-GF,
KOMPLEKS MASYARAKAT PENYAYANG,
JALAN UTAMA, GEORGETOWN,
10460 PULAU PINANG.
TEL/FAKS: +604-2274849

EMAIL: ipsi7@streamyx.com

WEBSITE: http://www.ipsi.com.my/

No comments:

Post a Comment