Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Tuesday, November 22, 2011

Jebeng Oh Jebeng...

Assalam....

ehmm..ehmm.. sakit tekak aku menjerit malam kelmarin menyaksikan Team Harimau Muda melawan pasukan Garuda... PUAS HATI!!! itu ayat yang leh aku cakapkan.... setinggi2 tahniah kepada team Harimau Muda... Walaupun dilayan buruk oleh jebeng-jebeng kat situ. pasukan negara kita mampu menyerap provokasi yang dibuat oleh si jebeng yang seolah2 tak tau cara nak hormat orang lain.. Kemenangan pasukan negara kita malam tue aku rasakan seolah2 dapat `menumbuk' mulut2 jebeng yang menghina negara kita. Mungkin aku terlalu mengikut perasaan bila menulis post nie tapi tue la... geram melihat gelagat si jebeng yang tak sudah nak mencari pasal. tah apa yang tak dieorang tak puas hati pun aku tak tau.. mungkin yerorang lupa yang kebanyakan saudara mara dieorang sibuk mencari rezeki kat negara tercinta kita nie... Astahfirullah..... melalut pulak aku sabar...sabar... Pepun Alhamdulillah... kita dapat mengangkat maruah negara kita..

Tahniah Harimau Muda!!!! Yihaaaaaaa Kita Menang yea.. kita menang yea.... kita menang yea... jebeng kalah yea..jebeng kalah yea... jebeng kalah yea


Tahniah..tahniah....


Kurang Ajar!



Harapan Jebeng.....




Hakikatnye...... Yihaaaaaaa

2 comments:

  1. mmg kurang hajar..biadap sungguh..kita tak penah carik pasal pun dgn depa.. pandai kata org maling, padahal depa tu yg banyak datang sini jadi maling penyamun...malu la sikit oiiii

    ReplyDelete
  2. itula pasalnya... tak sedar dek untung..

    ReplyDelete