Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Friday, August 12, 2011

Bukan Menghina Tapi Mengkeji..

Assalam...

Hi korang....

Semoga kite semua masih mendapat keredaan Allah setelah apa yang dilakukan oleh segelintir umat Islam pada masa skang nie..

Salah satunya ialah upacara `kenduri kesyukuran' yang diadakan disebuah gereja methodist damansara utama (DUMC). Apa yang telah dilakukan oleh gereja tersebut adalah sangat terkeji.. mereka telahpun diberikan kebebasan untuk menganuti agama kepercayaan mereka di Negara ini namun telah menyalahgunakan hak kebebasan yang telah diberikan.

Kite sebagai muslimin dan muslimat sepatutnya mencegah perkara ini tidak aku tengok saling salah menyalah antara satu sama lain.. apa lai kalau bukan sebab politik.. aku sebenarnye dah naik jijik dengan politik nie.. sebab politik la umat Islam kat negara kita takkan boleh bersatu.. bawak tepi la politik tue dulu... ini bukan isu main2 ini isu kesucian ISLAM. Bila si laknat dan mengambil kesempatan. Jgn kite masih menunding jari sesama sendiri. Cari punce kelemahan macamana agama lain ambil kesempatan.. Carilah kebenaran... kalau si laknat2 bebetui berusaha nak memurtadkan orang ISLAM. Jom kite sume bangkit la wei......

No comments:

Post a Comment