Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Wednesday, July 6, 2011

Akhirnyaaaa....

Assalam.. hi korang...

mmm rasanye agak lame aku tak update blog kesayangan aku nie... untuk pengetahuan sepanjang aku tak update blog aku nie ada beberapa perkara yang best berlaku. Salah satunya ialah impian aku sejak kecik tercapai. Alhamdulillah... akhirnye aku memiliki motor beso.. kenape moto sebelum nie (modenas jaguh) tak cukup beso ke? beso tue mmg beso tapi moto jaguh tue tak berape sesuai nak buat ride jejauh. sekadar nak meranggi tue okeyla huk..huk.. sampai skang aku macam tak caye je aku dah ader moto beso tersebut... kalau nak kate aku banyak duit tak jugak.. takut mmg takut.. ialah dengan maintenance lai, roadtax insurance lai.. semuanya berganda2 dari moto aku yang pertama. tapi disebabkan minat yang mendalam dengan moto beso nie dan sokongan padu maut org umah aku.. akhirnya aku berjaya memiliki moto baru yang beso (tak la baru aku beli sekenhen) hu..hu.. so lepas2 nie terpakse la aku lebih berjimat dan lebih bijak berbelanja untuk memastikan aku dapat memaintain segala2nya. Insyallah..... moto beso yang aku beli adalah keluaran kawasaki model er6f. sebab2 utama aku pilih moto nie ialah hargenye yang agak murah berbanding model lain. rupabentuk yang menawan, seat yang selesa utk org umah aku dan spare part agak banyak kat negara kita. aku sertakan gambo moto baru aku utk korang usya.. bukan nak berlagak eh tapi nak berkongsi
hu..hu.. check it up!




No comments:

Post a Comment