Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Tuesday, December 14, 2010

Hp Yang Kuat..



As salam korang...

Kepada korang yang suka baling2 henpon bile bergaduh ngan bini ke, laki ke, gelpren ke, boypren ke.. leh la usya hp nie. hu..hu.. takdela membazir nak beli hp lain bile hp yang dibaling tue berkecai sama seperti hati yang berkecai kene kluarkan duit beli hp baru disebabkan emo yang tak dpt di handle tue. Hp yang tahan lasak nie adalah keluaran JCB (jenama pengeluar barangan pembinaan dan mesin2 kejuruteraan). Hp nie diberi nama JCB Toughphone Sitemaster yang sesuai digunakan di tapak pembinaan dan ladang.

Syarikat pembuat menyatakan gajet itu tidak rosak walaupun ia direndam di dalam air selama lapan jam, tahan cuaca panas pada suhu 75 Celsius dan suhu beku -30 Celsius di bawah paras beku selain kalis gegaran dan tekanan melebihi satu tan.

Walaupun lasak, JCB tidak melupakan fungsi terkini pada telefon keluarannya itu seperti perkhidmatan Bluetooth dan perisian untuk memainkan muzik serta klip video.

JCB Toughphone juga boleh disambung pada komputer dan mempunyai radio FM tetapi ia didatangkan tanpa kamera.

Telefon bimbit itu dilindungi kerangka plastik dan getah berwarna kuning cerah dan hitam yang tahan lasak manakala beratnya pula 130 gram.

Ia lebih tebal berbanding kebanyakan telefon bimbit lain tetapi jauh lebih lasak





Sumber: Kosmo

2 comments:

  1. fuhyooo... bagi kat anak2 sorang sebijik pon gerenti tak rosak lah... agak2 berapa rega dia tu ek?

    ReplyDelete
  2. hu..hu.. regenye £249.99 wit UK. kat tempat kite tak tau lai yerorng nak letak bape

    ReplyDelete