Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Friday, December 17, 2010

Misi Hadi Yang Tercapai



As salam...

korang ingat tak post aku yang dulu pasal misi seorang rakyat Malaysia yang berhati kering untuk mengembara lebih daripada 20 buah negara dengan mengunakan motosikal berkapasiti kecik untuk mengibarkan jalur gemilang sekaligus membuktikan semangat Malaysia Boleh. Kalau korang belum bace post aku yang terdahulu leh usya http://aboypunye.blogspot.com/2010/04/aku-doakan-ko-berjaya-hadi-si-hati.html dan http://aboypunye.blogspot.com/2010/04/tanda-aku-menyokong-projek-i-am.html.

Alhamdulilah...Misinya untuk menjejakkan kakinya dengan bermotosikal di London telah tercapai pada 24 Oktober 2010 lalu. Hari nie mamat tue telah berada di Kuala Lumpur dan difahamkan mamat tue sampai Kl pada malam kelmarin dan disambut oleh kengkawan yang telah mengikuti perkembangan projek iamalaysian. Aku memohon maaf sebab tak dapat ikut serta menyambut kepulangan hadi yang boleh dibanggakan oleh negara kita. Pepun aku nak ucapkan tahniah kepada hadi atas kejayaannya. Aku mmg mengkagumi semangat yang ada pada Hadi. Walaupun tak mendapat tajaaan sepatutnye daripada syarikat2 korporat mahupun syarikat pembuat moto yang digunakan oleh Hadi itu sendiri.

Aku yang sentiasa mengikuti perkembangan pengembaraan beliau melalui http://iamalaysian.com/ sangat yakin tak semua orang boleh melakukan sepertimana yang Hadi lakukan. Bermacam-macam dugaan telah dihadapi selain faktor cuaca yang terlalu sejuk dan terlalu panas, laptop yang mengalami kerosakan, Hadi juga terpaksa berhadapan dengan penyamun yang hendak menculik lil g di India, terpaksa bermalam di balai polis di Pakistan atas faktor keselamatan, pengembaraannya diperkecilkan oleh sesetengah pihak, dan web sitenya pernah di hacked oleh pihak yang busuk hati dengan misi ini dan lain-lain lagi yang aku kira ianya satu pengalaman yang amat berharga untuk beliau.

Pengalaman berharga yang lain yang dilalui oleh hadi ialah ketika berada di Athens Greece, Beliau mengambil keputusan untuk menangguhkan pengembaraannya selama lebih kurang 2 minggu untuk mengikuti misi kemanusiaan di Pakistan yang mengalami kejadian banjir besar.

Walaupun tidak mendapat sponsor daripada pembuat motosikal hadi iaitu modenas, Syarikat Givi Malaysia telah terpanggil untuk menaja kelangkapan Hadi bagi projek ini. Syabas dan tahniah diucapkan kepada Givi Malaysia! Syarikat2 lain yang turut menaja projek ini ialah Cyberview Lodge Resort & SPA Cyberjaya, Ri Yaz Heritage Marina Resort & Spa, Serai Mas dan juga Chafz Enterprise. Semoga perniagaan korang akan terus sukses! Insyallah.

Next projek, hadi nak tawan dunia plak.. Jom kita support Hadi!

No comments:

Post a Comment