Rabbanaa aatinaa fiddun-yaa hasanah, wa fil aakhirati hasanah, wa qinaa 'adzaabannaar.

Ya Tuhan kami, berilah kepada kami kebaikan di dunia ini dan kebaikan di akhirat, serta lindungilah kami dari siksa api neraka". (QS. Al-Baqarah [2]:201)




Monday, November 2, 2009

Kulit `Anu'nye boleh dibuat kerusi??

salam... hi..hi..

ape punye tajuk da kali nie... tapi kali nie aku nak berkongsi pasal kulit yang korang tak terpikir pun leh dimanfaatkan . antara persoalan yang diramal akan bermain2 di kotak pikiran korang 1) kenape pakai kulit `anu'nye, kulit lembu, kambing, kerbau dah takde ke? 2) berape banyak `anu'nye kene di korbankan he..he.. ini ialah kerana kulit tersebut merupakan kulit yang paling lembut kat dunie. Kulit`anu'nye atau yang dimaksudkan ialah kulit `anu' sejenis ikan yang paling bagak iaitu ikan paus. Itu adalah keistimewaan dan keunikan kereta SUV termahal di dunie keluaran Dartz iaitu Kombat Prombron Monaco Red Diamond Edition. Kete ini regenye RM 5.64 Juta tau. fuhhhh leh sambar 4-5 bijik Ferari lebih kurang. tapi mengikut fakta yang ada, regenye mmg berbaloi dengan aksesori2 yang ada kat kete tue. Selain kulit yang sangat lembut tue, bingkai cermin kete ini disadur emas, ekzos bukan sekadar ekzos buluh tapi eksos tungsten tulin tau. manakala bahagian meternye plak bertatahkan belian. Selain itu gak, seluruh bahagian kete ini di perbuat dari bahan yang kalis peluru dan bom tangan.dan di gerakkan oleh enjin V8 yang menghasilkan 450 kuasa kude. wowwie.. tapi mmg patutpun pakai enjin power sebab kete nie beratnye 4 tan. Menyentuh balik pasal pakai kulit alat sulit ikan paus tue. pembuat kete ini bagitau mmg ramai yang cakap yerorang gile. tapi yerorang cakap yerorang menjadikan Kapal mewah milik Aristotle Onassis, Christina O yang menggunakan kulit sama untuk tempat duduk barnya sebagai inspirasi. mmmmm kalau dipikir2kan berape ekor la si paus yang terkorban dek kerana mengikut nafsu manusia nie yek! Jom selamatkan ikan paus dan kulit `anu'nye!!!!
Bayangkan berape ekor paus yang di`khatan'kan untuk membuat kerusi dalam kete ini

Pandangan depan `kete kebal'


Pandangan belakang..

2 comments:

  1. kesiannyerr..manusia mana larr yg punya idea buat seat pakai kulit'***' tu..kalau kerol nak tau, sbb tu larr linda xjadik nak beli keta nih aritu, sbb tau dia pakai kulit anu nih larr..kalau dia pkai kulit besa2, sure lnda da beli da keta dartz nih..dah de dok parking kat bwh JPS nun..at last decide beli naza sutera jek, xpakai kulit pe2..juz pakai PVC jek..ahaks..

    ReplyDelete
  2. hu..hu.. syabas2 semangat macam ini lah yang kite nak.. (yelatue) hu..hu...

    ReplyDelete